היפים, חיות מוזרות, פרות משוגעות – כיף באקוודור

וילקבמבה שבעמק אריכות הימים, שם נחתי והבראתי, מוקף בהיפים מזדקנים ואנשים מוזרים
כשכבר הרגשתי יותר טוב ועמדתי להמשיך השיג אותי שם אוריה, וביחד עם חבורה בינלאומית נסענו לזמורה, לפארק הלאומי פודוקרפוס, ופה המקום לשבח את רשות שמורות הטבע והגנים הלאומיים על העבודה המצויינת שהם עושים, אפילו פה באקוודור.
בפארק קיבלנו ביקתה קטנה לא רחוק ממרכז המבקרים, ומשם יצאנו לחקור את הסביבה – מפלים, נהרות לשחות בהם, הרים לטפס, סוג של סטלבט בג'ונגלים.

אחרי שני לילות בביקתה חזרנו לזמורה, אני, אוריה וגרמני בשם טים, שם היו לנו כמה שעות להרוג אז הלכנו לראות איזה גן אקולוגי, מקום קטנטן אבל מלא בצמחים וחיות ג'ונגל מוזרות, כמו עצלנים, צבים וטפיר מכוער שמסתובבים חופשי (לא שעצלנים מסתובבים לשום מקום, הם פשוט תלויים שם על העץ כל היום) ועוד מלא חיות בכלובים – קופים, ציפורים מוזרות, נחשים וחיות שאין לי מושג איך קוראים להם, סוג של גירית אולי, לא יודע.
מקום ממש מגניב סך הכל.
אחר כך נסענו ללוחה ושם באמת היה לנו הרבה זמן לבזבז, אז בשלב מסוים בערב מצאנו את עצמנו יושבים עם בירה ביד לצפות בהופעה חיה לא ברורה באיזה כיכר עם כמה מקומיים, כשהסתיימה ההופעה ועמדנו ללכת הכריז פתאום הקריין שעכשיו הזמן למסורת חשובה מאד של המקום – הפרה המשוגעת, ואקה לוקה. שני אנשים עם פרות קרטון על הראש וזיקוקים התחילו לרקוד בקהל לצלילי שיר על הפרה המשוגעת, זה היה כל כך אידיוטי שנשארנו לראות. חוץ מהפרות המשוגעות עפו די הרבה זיקוקים באויר, ויותר מידי מהזיקוקים האלה עפו ישר במאוזן ותקפו את הקהל, מה שהוסיף לנופח האידיוטי של האירוע גם מימד של סכנה, אחד האירועים ההזויים שראיתי. כשגם זה נגמר העברנו עוד כמה זמן בעשיית כלום ובסופו של דבר לקחנו את האוטובוס לילה לקואנקה, מכאן אני כותב לכם