שוד ושבר

הסיפור של היום מתחיל בסורטה, עיירה מקסימה אליה הגעתי עם אוריה ויניב.
מכאן יצאנו לטרק של שישה ימים ללוגנה גלסיאל וסובב יימפו (illampu circuit), איתנו יצאו גם שתי פרדות מסכנות שסחבו את כל הציוד, הרמן המדריך ורנה החמר (חמר = זה שאחראי על החמורים, ובמקום לקטוע אותי עם שאלות מטומטמות תפתחו מילון או משהו).
אבל לא על הנופים באתי לספר לכם היום, לא על הטיפוס ללגונה גלסיאל בגובה 5020 מטרים שנעשה בצעדים איטיים, נשימות מהירות ודופק שמתוך עיקרון לא יורד את ה200, גם לא על הבישולים של הרמן שהעיר אותנו כל יום בקריאות ארוחת בוקר.
לא,באתי לספר על מה שקרה ביום האחרון של הטרק והתחיל למעשה יום לפני כן.

אחרי שעברנו את הנקודה הגבוהה ביותר בטרק, פס בגובה 5400, אמר לנו הרמן שאנחנו נכנסים לאזור של שודדים, הוא אמר שמחר צריך לקום מוקדם וללכת 3 שעות כדי לצאת מהאזור שלהם.
אז קמנו בבוקר, התארגנו זריז והתחלנו ללכת.
אחרי שעתיים של הליכה, בזמן שירדנו מגבעה ענקית אחת כדי לעלות לאחרת גילינו שלא קמנו מספיק מוקדם, למטה בואדי חיכו שני חמושים ליד השביל שעולה לגבעה הבאה,
הרמן אמר לנו לחתוך ימינה ולטפס במקום אחר בזמן שהוא עולה עם הפרדות דרך השביל.
התחלנו לעלות וכשהשודדים התקרבו אליו סימן לנו הרמן להשתטח
שלושתנו דפקנו פזצטא על השיחים והמשכנו לטפס בדילוגים.
מדהים כמה קשה לעלות באויר הדליל הזה, אבל עם קצת אדרנלין במקום החמצן שחסר אנחנו מסתערים לשיא גובה ודופקים פזצטות מאחורי מחסות כאילו היינו שלושתינו נגד כל צבאות ערב.
בזמן שאנחנו משחקים בכיבוש מוצב החרמון מנהל הרמן משא ומתן על דמי המעבר, ואחרי עשר דקות מורטות עצבים השודדים עוזבים אותו וממשיכים ללכת בואדי
בשלב הזה השודדים מזהים אותנו בין השיחים גבוה גבוה מעליהם (מסקנה: לצאת לטרקים עם כיסוי שעון) אבל אחרי התייעצות קצרה ממשיכים הלאה, גם להם אין חמצן לטפס פה. לאחר מכן מספר לנו הרמן שהשודדים דרשו מאה בוליביאנוס אבל הוא הוריד אותם לחמישים. בשביל סכום כזה אפשר להגיד: א.נ.א.נ

3 תגובות ל-“שוד ושבר

1. ניב שלום שמי אריאל ואני אבא של אוריה מקיבוץ מסילות שאתה מטייל איתו הבלוג שלך זה פשוט מעולה ככה אנחנו יכולים להתעדכן
    תלמד את אוריה גם לפתוח בלוג ככה כולם יוכלו לקרוא מה עובר עליו אני הערכתי שעד שישדדו אותו זה יהיה בפרו אבל אני רואה שהבוליביאנים הקדימו את הפרואנים העיקר שאתם בריאים ושלמים.
    תגיד לאוריה שיתקשר בסקייפ ותדווח אם אתה עוד מטייל איתו
    תבלו טוב
    ביי ביי זימרה (אמא של אוריה) ואריאל

2. יתכן שעשו עליכם קומבינה של יעני שודדים שזה מתואם עם הרמן ומי שהוביל אותכם. עשו לכם הצגה שעלתה 50 בוליביאנוס
    אבל מה זה משנה העיקר שאתם בסדר

3. שלום וברוכים הקוראים!
    קודם כל אני ממש מאושר שמישהו חוץ מההורים שלי קורא את זה…